Reinigingsmachines - Consumer

Service en garantie

1200px-Logo-Nilfisk_edited.png
Icon reining.jpg

De Nilfisk-garantie dekt fabricagefouten of een storing op de motor van een stofzuiger of hogedrukreiniger. Bij de pomp van de hogedrukreiniger wordt de garantie ook gedekt.

De garantieduur op de stofzuigers in een huishoudelijke omgeving verschilt per type. 

De garantieduur op de hogedrukreinigers in een huishoudelijke omgeving is voor alle types vijf jaar.

Er kan geen garantie worden verleend indien bij de machine een kopie van het aankoopbewijs ontbreekt. Handgeschreven bonnen worden NIET geaccepteerd.

Stofzuigers

De garantie op de stofzuigers is verschillend per type. Hieronder vindt u een overzicht van de huidige modellen en de modellen die recent uit ons assortiment zijn gehaald.
 
Type stofzuiger ​                          

  • Elite, alle types ​​​                           

  • ​Power, alle types                         ​

  • ​​​​​​​​Select, alle types                         

  • ​Bravo, alle types                       

  • ​Action, alle types    ​

  • ​One, alle types    ​​

  • ​​​​​​​​​​​​​​​Coupé, alle types    ​

  • ​Neo, alle types    ​

  • ​GM80 Classic    

  • ​GD 930    ​

  • ​Business, alle types    ​

  • ​Family, alle types    ​

              
Indien uw stofzuiger binnen de gestelde garantietermijn onverhoopt stuk gaat, kunt u deze samen met uw aankoopbewijs terugbrengen naar ons. De machine wordt hersteld en zo spoedig mogelijk terug bezorgd. 

Wat wordt er niet gedekt door de garantie?

  • Onderdelen veroorzaakt door slijtage en breuk; 

  • Defecten of schade als direct of indirect gevolg van onjuist gebruik, zoals het opzuigen van steengruis, hete as of tapijtreinigingsmiddelen in poedervorm;

  • Verkeerd, slecht of geen onderhoud, zoals beschreven in 'Gebruiksaanwijzingen';

  • Als de machine gebruikt is voor verbouwingen;

  • Toepassingen van een consumentenmachine voor professioneel gebruik.

 

Buiten de garantietermijn 
Indien uw stofzuiger buiten de gestelde garantietermijn stuk gaat, kunt u de machine terugbrengen naar ons.

Wij zullen de machine onderzoeken en nadien een offerte bezorgen. 
Wanneer u dan besluit dat de machine niet gerepareerd hoeft te worden, brengen wij onderzoekskosten (€ 15,- excl. btw) in rekening.
Wanneer u de offerte wel accepteert dan vervallen automatisch de onderzoekskosten.

Garantietermijn

5 jaar

5 jaar

5 jaar

2 jaar

2 jaar

2 jaar

2 jaar

2 jaar

3 jaar

3 jaar

3 jaar

3 jaar

Hogedrukreinigers - Nat & droog stofzuigers

Betreft het een reparatie binnen de garantietermijn, dan kunt u de machine(s) in onze winkel bezorgen. 

Op alle consumenten hogedrukreinigers wordt 5 jaar garantie gegeven na aankoopdatum. Voor machines gekocht voor 1 januari 2009 is de garantietermijn 24 maanden na aankoopdatum.

Op de nat- en droogzuigers (Aero en Buddy serie) geven wij standaard 2 jaar fabrieksgarantie.


De garantie dekt uitsluitend materiaal- en productiefouten. Bij garantie zijn onderdelen en arbeidsloon voor rekening van ons.
Er wordt geen garantie gegeven op slijtageonderdelen (slang en/of sproeiers). De garantie vervalt bij verkeerd gebruik (bijv. te lange verlengkabel, schade door zand, vorst en bij een verstopte sproeier) en/of bij toepassing van een consumentenmachine voor professioneel gebruik.

Wanneer de hogedrukreiniger en/of stof-waterzuiger na de garantietermijn stuk gaat dan bieden wij een reparatieservice aan. 
Binnen deze service kan de machine tegen een vooraf vastgesteld tarief gerepareerd worden. Het enige wat u hoeft te doen is de machine terugbrengen naar ons.